Monday 2 April 2012

At Last

Segala puji bagi Allah,
Tuhan sekalian alam.

pernah aku terdengar
sepotong ayat ini
tapi tidak kupasti samada 
ayat Al-Quran ataupun
hadis, 
mungkin juga 
kata-kata cendiakawan

tetapi
ayat itu cukup segar di fikiranku
"permintaan kita akan dimakbulkan oleh Allah
mungkin bukan sekarang tetapi di Syurga"
 hari ini
aku sungguh bersyukur kepadaNya
kerana telah memakbulkan 
permintaanku
yang selama ini 
aku sering berharap ianya berlaku

~Alhamdulillah~

kebelakangan ini
Dia sering membantu ku
mendengar rintihan ku dan juga
memakbulkan hajat ku

tetapi

aku sering lupa
dan alpa dengan segala
benda
mungkin sudah tiba masa

masa untuk aku sedar 
sedar dari lena
juga sedar dari berkelana

bahawa 

Aku perlu berubah
berubah kejalan yg benar 
juga
berubah kejalan yang dipenuhi sinar.
INSYAALLAH

1 comment:

- said...

izani!! Alhamdulillah semoga terus thabat di jalanNya.. teruskan usaha dan berdoa.. 3:173 =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...